Shrnutí knihy
Kniha The Diary of a CEO od Stevena Barletta mě prostě bavila! Je to čerstvý pohled na rozvoj sebe sama, vztahů i byznysu očima mladého úspěšného podnikatele, který si cestu na vrchol vyšlapal sám (za zmínku stojí např. Barlettův stejnojmenný podcast, který patří k největším na světě). Podobné knihy od jiných autorů často trpí prostým nepochopením dnešního vysoce proměnlivého světa a myšlení mladé generace. Je to jednoduché čtení, takže pokud hledáte inspirativní oddechovku, tady je.
Citáty
„Ti, kdo nedokážou vládnout sami sobě, nemohou vládnout ani druhým.“
„Jít s kůží na trh“ funguje, protože celosvětové studie opakovaně ukazují, že lidské chování je více motivováno snahou vyhnout se ztrátám než touhou dosáhnout zisků. Tento jev vědci nazývají „averze ke ztrátám“. Vsaďte do hry něco, co můžete ztratit.“
„Lidé nezmění sílu svého přesvědčení, pokud na ně útočíte nebo je přesvědčujete daty. Ale ztratí jistotu, když je požádáte, aby své názory vysvětlili nebo analyzovali do detailu.“
„Chcete-li překonat staré návyky a vytvořit nové, zapomeňte na složité tipy a triky. Zaměřte se na základy: uspějete, pokud se budete cítit dobře, nebudete přetížení a dobře se vyspíte.“
„Lidé nemají žádný důvod přemýšlet, mluvit nebo psát o tom, co zachovává status quo, ale mají obrovskou motivaci sdílet absurdní věci, které ho zesměšňují, boří a drze se mu vysmívají. Normalita nikoho nezajímá. Absurdno prodává. Přimějte lidi něco cítit – ať už to bude cokoli.“
„Zákazníci hodnotí svůj zážitek jen podle dvou okamžiků: nejlepšího (nebo nejhoršího) a konce.“
„Zaneprázdnění lidé jsou šťastnější než ti, kteří nemají co dělat.“
„Lidé mají sklon hodnotit věci podle kontextu. Nabídněte více možností – například ekonomickou, standardní a prémiovou verzi svého produktu – a tím ovlivníte, jak zákazníci vnímají vaši standardní nabídku.“
„Dostat svůj produkt do rukou zákazníků je stále mimořádně silný nástroj. Pokud chcete, aby si něco oblíbili a byli ochotni za to dobře zaplatit, neříkejte jim jen, jak je to skvělé – nechte je si to osahat, vyzkoušet a zažít.“
„Prvních pět vteřin každého příběhu rozhoduje o všem.“
„Filozofie kaizen říká: Vytvořte standard, zajistěte, aby jej všichni dodržovali, požádejte všechny, aby hledali způsoby, jak jej zlepšit, a tento proces opakujte donekonečna. Slovo ‚jedno procento‘ je nejčastější fráze v mých firmách. Jako CEO mám klíčovou roli v hledání a podpoře těchto drobných zlepšení, ať se objeví kdekoli.“